Daune auto

Ce trebuie sa faci in cazul producerii unui eveniment auto asigurat cu CASCO de la Allianz-Tiriac Unit? 

1. Anunta evenimentul, in termenul legal, la autoritatea competenta sa cerceteze astfel de situatii (politie, pompieri, alte institutii) de pe raza locului unde s-a petrecut evenimentul respectiv. 

Cand trebuie sa mergi la Politie, in cazul unei daune auto?

  • atunci cand in accident sunt implicate mai mult de doua autovehicule
  • daca in urma producerii evenimentului au rezultat vatamari corporale
  • in conditiile in care conducatorii auto implicati in accident nu au semnat formularul de constatare amiabila.
  • in cazul furtului total sau partial
  • in caz de vandalism
  • daca ai produs pagube altor bunuri si persoane in afara de daunele provocate autoturismului tau

Care sunt documentele de care ai nevoie cand te prezinti la Politie pentru declararea evenimentului?

  • permisul de conducere
  • certificatul de inmatriculare a autovehiculului
  • buletinul/cartea de identitate
  • copie dupa asigurarea RCA a celuilalt vehicul implicat (daca se poate) sau informatiile referitoare la seria, numarul si emitentul acesteia, notate de tine in situatia in care nu poti obtine aceasta copie
  • asigurarea RCA pentru vehiculul tau si seria si numarul asigurarii Casco

Politia va intocmi un proces verbal si iti va elibera o autorizatie de reparatie a daunelor auto.

Autoritatea competenta sesizata va elibera documentul specific evenimentului declarat, dupa caz:

  • pentru avarii auto: proces verbal de constatare, autorizatie de reparatie, alte documente;
  • pentru furt partial sau total, sau tentativa de furt auto: dovada.

Deplasarea la autoritatea competenta (Politie) nu mai este obligatorie in cazul producerii unui eveniment care a avut ca rezultat numai pagube materiale la autovehicule si in care au fost implicate doua autovehicule. In acest caz poti urma procedura de constatare amiabila de accident.

2. Avizeaza dauna auto la Allianz-Tiriac Unit, in termen de cel mult 48 de ore de la producerea evenimentului asigurat: 

  • suna-ne la 021.200.00.00 sau 
  • completeaza online formularul pentru avizarea daunei sau 
  • trimite-ne un e-mail cu detalii despre dauna auto la adresa avizari@allianztiriacunit.ro.

Avizarea trebuie sa contina numarul politei de asigurare, data si locul evenimentului, locul unde se afla obiectul asigurat avariat, date de contact si alte detalii, dupa caz.

In baza avizarii, reprezentantul de daune Allianz-Tiriac Unit va intocmi dosarul de dauna auto.

3. Asigura-te ca ai la dispozitie documentele necesare pentru deschiderea dosarului de dauna auto: 

  • actele eliberate de autoritatea competenta sesizata (constatarea amiabila sau documentele eliberate de Politie, pompieri sau alte institutii abilitate care atesta producerea evenimentului asigurat);
  • certificatul de inmatriculare al autovehiculului;
  • carte identitate asigurat sau imputernicit al acestuia;
  • cartea de identitate a persoanei care avizeaza dauna auto;
  • copie permis conducere sofer implicat, in caz de accident;
  • procura notariala, daca autovehiculul apartine unei alte persoane fizice;
  • delegatie, daca autovehiculul apartine unei persoane juridice (firma);
  • in caz de furt total se vor depune obligatoriu si cartea de identitate a autovehiculului, in original, toate cheile de contact si toate telecomenzile autovehiculului.

Dupa deschiderea dosarului de dauna auto, reparatia se va efectua de preferinta intr-unul din service-urile recomandate de Allianz-Tiriac Unit, deoarece plata facturii aferente reparatiei se va putea face de catre Allianz-Tiriac Unit direct service-ului agreat, fara implicarea asiguratului.

Reparatia masinii

Dupa deschiderea dosarului de dauna, reparatia masinii se poate efectua in urmatoarele moduri:

  • Recomandarea Allianz-Tiriac Unit catre unul dintre service-urile partenere cu care Allianz-Tiriac Unit are contracte de decontare directa. Avantajul tau in acest caz este reprezentat de faptul ca Allianz-Tiriac Unit va achita valoarea reparatiei direct catre service, mai putin fransiza prevazuta in contract, pe care o vei plati direct la service.
  • La o unitate service preferata de tine, urmand sa-ti recuperezi ulterior de la Allianz-Tiriac Unit suma aferenta reparatiei masinii.
  • In regie proprie: Allianz-Tiriac Unit evalueaza costul reparatiei si iti poate oferi contravaloarea acesteia, mai putin fransiza daca este cazul. Allianz-Tiriac Unit plateste costul reparatiei, al inlocuirii pieselor in limita sumei prevazute in contractul de asigurare.

Pentru orice detalii sau informatii suplimentare despre daunele auto si felul in care le administram la Allianz-Tiriac Unit , contacteaza Departamentul Daune la numarul de telefon 021.200.00.00, apasand tasta 2.