Daune Locuinte si Bunuri

Ce trebuie sa faci in cazul producerii unei daune la locuinta sau bunurile tale asigurate la Allianz-Tiriac Unit? 

Imediat dupa constatarea pagubelor te rugam sa faci urmatoarele:

  • Sa identifici si sa inlaturi cauza daunei
  • Sa protejezi bunurile si sa limitezi extinderea daunei
  • Sa pastrezi bunurile afectate pentru a permite asiguratorului sau organelor abilitate sa evalueze paguba si sa investigheze cauzele producerii evenimentului

Important: Pentru eventualele pagube care apar dupa producerea evenimentului ca umare a faptului ca nu ai adoptat masurile necesare in vederea limitarii lor, Allianz-Tiriac Unit nu acorda despagubiri.

1. Anunta evenimentul, in termenul legal, la autoritatea competenta sa cerceteze si/sau sa intervina in astfel de situatii (politie, pompieri, primarie, asociatie de proprietari, compania de distributie gaze, apa, electricitate, alte institutii) de pe raza locului unde s-a petrecut evenimentul respectiv.

Autoritatea sesizata va interveni si/sau va elibera documentul specific evenimentului declarat, dupa caz:

  • pentru furt din locuinta/ tentativa de furt: dovada de la politie;
  • pentru avarii accidentale (explozie, incendiu, etc): proces verbal de interventie, de constatare, altele;
  • in caz de inundatie din cauza avarierii unei conducte: proces verbal de la asociatia de proprietari;
  • in caz de calamitati naturale, furtuna, grindina, uragan: act doveditor de la autoritatile locale.

2. Avizeaza dauna la Allianz-Tiriac Unit, in termen de cel mult 48 de ore de la producerea evenimentului asigurat: 

Avizarea trebuie sa contina numarul politei de asigurare, data si adresa locuintei asigurate, locul unde se afla obiectul asigurat avariat, datele tale de contact, descrierea scurta a evenimentului si dupa caz, alte detalii.

In baza avizarii, reprezentantul de daune Allianz-Tiriac Unit va intocmi dosarul de dauna.

3. Asigura-te ca ai la dispozitie documentele necesare pentru deschiderea dosarului de dauna:

  • actele eliberate de autoritatea competenta;
  • actul de provenienta/proprietate al locuintei/ cladirii/ bunului avariat, din care sa rezulte valoarea acestuia;
  • carte identitate asigurat sau imputernicit al acestuia;
  • procura notariala, daca locuinta apartine unei alte persoane fizice;
  • delegatie, daca locuinta/ cladirea/ bunul apartine unei persoane juridice (firma).

Te rugam sa trimiti poze de ansamblu si de detaliu cu respectiva dauna. Acestea ne vor ajuta sa grabim procesul de solutionare a dosarului tau.

Dupa ce avariile au fost constatate de catre reprezentantul Allianz-Tiriac Unit, se va putea efectua reparatia cladirii/bunului asigurat.

Pentru orice detalii sau informatii suplimentare contacteaza Departamentul Daune la numarul de telefon 021.200.00.00, apasand tasta 2.